X
Odent Centrum Implantologii i Ortodoncji case study

ODENT Centrum Ortodoncji i Implantologii

Kolejny etap realizacji dla Centrum Ortodoncji i Implantologii ODENT dobiegł końca. To był/jest nieco bardziej złożony projekt, który teraz jest na etapie doglądania i bieżącej opieki. Nie ze względu na jakieś specjalnie trudne, wymagające warunki do fotografowania, ale ze względu na kompleksowość działań jakie musieliśmy wykonać.

ODENT to piękna i profesjonalna klinika w bardzo dobrej lokalizacji, gdzie łatwo można dojechać autem i bez problemu zaparkować pod samymi drzwiami. W warszawskich realiach to coraz częściej ważne ułatwienie.

Głównym celem było zbudowanie takiego systemu pozyskiwania klientów z internetu, aby ODENT przebił się w wysoko konkurencyjnym reklamowym otoczeniu. Poprawa widoczności w sieci i przygotowanie materiałów, które będą służyły w dalszych działaniach reklamowych (m. in. kampaniach AdWords) w celu pozyskania nowych klientów. Po analizie zastałej sytuacji przygotowaliśmy plan gry. Konkurencja w internecie na rynku warszawskim w tej kategorii należy do wymagających. W samym województwie Mazowieckim są dziesiątki tysięcy stomatologów i każdy szuka sposobu na ściągnięcie do siebie nowych klientów.

Najprostszym zabiegiem jaki mogliśmy wykonać było oczywiście zadbanie o widoczność profilu Google Moja Firma, zweryfikowaniu firmy i przygotowaniu zdjęć + spaceru wirtualnego (street view) co automatycznie dało nam +1 do wyników w Google i Google Maps. Dzięki temu użytkownicy mogli zacząć korzystać z usług Google: nawigacja do kliniki, wykonanie telefonu, wirtualny spacer po wnętrzach, pozostawienie opinii. To również umożliwiło nam uruchomienie reklam w wynikach lokalnych reklam (w wyszukiwarce w Mapach Google).

Zacznijcie od wirtualnej wizyty żebyście wiedzieli o czym tu piszemy.

Google SVT dla ODENT

Mikrosajty

Landing pages dla Odent Mobile

To tak zwane strony produktowe, na które trafiają klienci na wskutek podejmowanych przez nas akcji reklamowych. Na potrzeby kliniki ODENT przygotowaliśmy 9 takich stron:

Wszystkie strony zostały zbudowane pod specyficzne kampanie, które współgrają z najmocniejszymi kompetencjami naszego klienta. Do każdego mikrosajtu zostało przygotowanych dziewięć kampanii remarketingowych, a Google Tag Manager tak skonfigurowany by pozyskiwać leady do remarketingu z mikrosajtów i ze strony ODENT. Wszystkie strony są 'mobile friendly'.

Landing pages dla Odent desktop

Dodatkowo został przygotowany dedykowany numer telefonu do liczenia konwersji. Praca z AdWords to w tym wypadku nie tylko konfiguracja kampanii, ale również odsłuchiwanie rozmów z recepcją i przekazywanie uwag klientowi w celu usprawnienia tego procesu. Sukcesem nie jest samo złapanie potencjalnego klienta na kampanii reklamowej i wywołanie kliknięcia i wypełnienia formularza. Sukcesem jest zamknięcie transakcji, co często nie udaje się z powodu 'nie idealnego' podejścia do klienta gdy ten już dzwoni do firmy. Przygotowaliśmy panel spięty z centralą telefoniczną, który pozwala nam zweryfikowanie kto dzwonił, czy telefon był w czasie pracy kliniki, czy telefon nie jest przypadkiem oszustwem. System zapisuje wszystkie akcje wraz z tkz. fingerprintem przeglądarki, dzięki czemu wiemy czy ktoś nie wyklikuje złośliwie reklam (np. konkurencja). Możemy zawsze wybranym IP wyłączyć reklamy i pozbyć się problemu. Centrala w ODENT ma skonfigurowany system ankiety, który wymaga na recepcjonistce 'wypełnienie po rozmowie ankiety', dzięki czemu wiemy lepiej czym zainteresowany był dany klient, co w połączeniu ze źródłem reklamy, z której przybył daje nam już ciekawsze dane do analizy. Wdrożyliśmy do tego CD (Continuous delivery co usprawniło wykluczenie pewnych słów kluczowych.

Wyróżniliśmy różne usługi, dla jednych czas pozyskania klienta jest długi (to tak jak wchodzi ogląda, ale nie kupuje). Dla innych usług decyzja jest natychmiastowa. Liczymy dokładnie ile klienci pozyskani z naszych działań zostawiają w klinice vs koszty. W ujęciu miesięcznym możemy policzyć dzięki temu relację: koszty vs wpływy.

Dodatkowe zdjęcia 360°

Dorobiliśmy kilka panoram 360°, które klient możne dowolnie wykorzystywać. Zostały wykonane poza spacerem jaki jest opublikowany w Google. Dodatkowo powstał film prezentujący wizytę rodziców z dzieckiem na potrzeby wizerunkowe klienta i kampanii na YouTube. Okazuje się, że pierwsza wizyta z dzieckiem to duży stres dla rodziców (dla dziecka oczywiście również), którzy starannie wybierają gabinet dentystyczny.


ODENT experience

Nasze zdjęcia są wykorzystywane do komunikacji na Facebooku, to świetny dodatek do contentu jakim dysponuje klient w codziennej pracy na portalach społecznościowych.

Google Maps

Odent w Google